Zespół Szkół Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2

ZESPÓŁ SAMYCH SUKCESÓW

Kreatywne spędzanie czasu wolnego

Strona główna » Dla uczniów » Materiały do pracy w domu » Pedagog » Kreatywne spędzanie czasu wolnego

wielkość tekstu: A | A | A

DZIECI WRAZ Z RODZICAMI  KREATYWNIE SPĘDZAJĄ CZAS WOLNY

Tu znajdziesz propozycje kreatywnego spędzania czasu ze swoimi bliskimi

1.Możecie wspólnie coś ugotować lub upiec. Mogą być to ciasteczka albo nasze jurajskie prażonki. Jeżeli dysponujecie ogródkiem czy też przydomowym placem, pieczenie prażonek nie będzie problemem.

Przy okazji  wychodząc z domu korzystacie ze świeżego powietrza, słonecznych promieni i możecie także zainicjować ciekawe zabawy z dzieckiem, np. w chowanego, berka, pograć w piłkę lub poskakać na skakance.  Korzystając z ogniska można upiec również kiełbaski lub wykorzystując garnek do prażonek ugotować po prostu piknikową zupę na ognisku.

 

2.         W każdej kuchni znajdą się na pewno produkty spożywcze, które można będzie wykorzystać do zrobienia obrazu, pocztówki świątecznej czy biżuterii. W dobie pandemii, kiedy osobiście będzie trudno złożyć sobie życzenie z okazji Świąt Wielkanocnych, możemy wysyłać wykonane ręcznie pocztówki z życzeniami do bliskich i znajomych. Potrzebne nam będą: artykuły spożywcze, klej

/najlepiej magic/, farby i pędzel, sznurek i nożyczki.

Poniżej przedstawiamy zdjęcie takiego właśnie obrazu wykonanego z: nasion, przypraw i innych artykułów spożywczych. Wykorzystałyśmy do stworzenia tego dzieła 16 różnych produktów, odgadniecie i nazwiecie je ?

 

 

3.         Dysponując ciemną kartką i mąką krupczatką, możemy doskonale bawić się rysując palcami. Rozsypujemy mąkę krupczatkę na ciemną kartkę, wygładzamy powierzchnię ręką i wykorzystując swoje palce, tworzymy obrazki. Można także wykorzystać tą metodę do zabawy  w kalambury. Rodzic rysuje a dziecko stara się szybko odgadnąć co jest przez niego przedstawiane, następnie dziecko rysuje a rodzic odgaduje.

 

 

4. Zróbmy sobie mały ogródek wiosenny na parapecie. Do niepotrzebnych naczynek po różnych produktach spożywczych, wsypujemy ziemię ogrodową i sadzimy np. cebulę, korzeń pietruszki,   nasiona   fasoli,   możemy   zasiać różne rodzaje zbóż, jeżeli dysponujemy takimi produktami,     kukurydzę lub popularną rzeżuchę.  Następnie podlewamy nasze roślinki i wytrwale  czekamy     aż      zaczną kiełkować. To będzie doskonała okazja do przyjrzenia  się  z  bliska  tajnikom  przyrody i zmobilizowania dziecka do systematyczności w podlewaniu roślin i obserwowaniu zachodzących zmian. Porozmawiajmy z dzieckiem o tym co obserwuje.

 

 

5.         Jan Brzechwa pisał doskonałe wiersze dla dzieci. Możemy wykorzystać je do stworzenia w domu teatrzyku. Czytamy wiersz, następnie uczymy się go na pamięć. Później wykonujemy do niego pacynki, kukiełki, obrazki postaci, które w nim występują. Możemy to robić różnymi technikami  przy  wykorzystaniu  różnych  materiałów.  Tworzymy  w  domu  scenę  i  wystawiamy teatrzyk kukiełkowy /https://www.youtube.com/watch?v=Z4KEDRXETrk/.

Skoro nie możemy uczestniczyć w spektaklach teatralnych, sami stańmy się aktorami i wystawiajmy sztuki  teatralne,  natomiast  nasi  rodzice  będą  doskonałą  widownią.  Pomogą  nam  też  stworzyć scenę, pacynki, kukiełki lub obrazki do wystawianych wierszy.

 

 

6.         Znamy dużo rozmaitych bajek, komiksów i opowiadań różnych autorów. Może uda nam się stworzyć swoje własne dzieła. Możemy odręcznie napisać swoją własną bajkę, opowiadanie lub komiks. Następnie je zilustrować, dodać stronę tytułową i złożyć w książeczkę. Ilustracjami mogą być również zdjęcia samodzielnie wykonane, wydrukowane a następnie przyklejone. Jeżeli dysponujemy odpowiednim oprogramowaniem graficznym, wówczas możemy tworzyć swe dzieła na komputerze. Możemy postarać się również zacząć pisać pamiętnik.

7. Wykorzystajcie  sytuację,  że  jesteście  blisko  siebie  i  porozmawiajcie  o  swojej  rodzinie. Możecie oglądać stare fotografie i opowiadać dzieciom o różnych rodzinnych historyjkach. Spróbujcie stworzyć Drzewo Genealogiczne swojej rodziny.

8. Masz swoją ulubioną piosenkę, to może stworzysz do niej swój teledysk. Oczywiście to Ty będziesz  nim grał główną rolę. Nagraj na swoim telefonie lub kamerze ten teledysk i zaprezentuj go rodzicom.

9. Jeżeli kochasz oglądać filmy, a teraz nie możesz chodzić do kina, to postaraj się zabawić w  reżysera  i  stwórz  swój  własny  film.  Sprawdzisz  przy  okazji,  czy  praca  filmowca  jest  łatwa i przyjemna. Po nagraniu filmu na telefon komórkowy lub kamerę, koniecznie pokaż go rodzicom.

10. Twoim  hobby  jest  fotografia,  zrób  sesję  zdjęciową  swojemu  domowemu  zwierzakowi i  stwórz  album  fotograficzny.  Możesz  także  robić  sobie  selfie  w  różnych  okolicznościach  lub w różnych śmiesznych przebraniach i także stworzyć z tych materiałów fajny album. Zaprezentuj i pochwal się nim swoim rodzicom.

11. Wszystkich   majsterkowiczów   i   innych   artystów   zapraszamy   do   tworzenia   Origami

/https://www.youtube.com/watch?v=6QqBvy_yO_M/.

12.Możemy wykorzystać przymusowy pobyt w domu ucząc się nowego tańca przez internet. A następnie   zaprośmy   do   wspólnej   zabawy   domowników   i   nauczmy   ich   nowych   kroków tanecznych. Może zorganizujemy domową potańcówkę?

A dla wzmocnienia organizmów proponujemy wcześniej wspólnie przygotować pyszne koktajle owocowe i małe przekąski.

13.       Czas izolacji od rówieśników i przyjaciół można wykorzystać na wspólne gry planszowe z rodzicami lub rodzeństwem, możemy również grać w szachy, warcaby, bierki, w kółko i krzyżyk czy w państwa-miasta.            Bawić             się         w     piratów,          poszukiwanie    skarbów,    odgrywać    inscenizacje w przebraniach  popularnych  bajek.  Można  zorganizować  w  domu  pokaz  mody,  koncert  na kuchennych naczyniach lub konkurs na najpiękniej zaśpiewaną piosenkę.

WSZYSTKIM  ŻYCZYMY KREATYWNEJ  ZABAWY

czytano: 647 razy

autor: zss-zawiercie.pl

data dodania: 2020-03-27 10:29:39

Adres

Zespół Szkół Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Zawierciu
42-400 Zawiercie
ul. Rataja 29a

KONTAKT

Mail szkoła:
sekretariat@zss-zawiercie.pl
Tel. szkoła: 32 67 215 17

Mail Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna Nr 2: sekretariatppp2@zss-zawiercie.pl
Tel. Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna Nr 2: 32 494 15 00

KONTAKT

ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH

I PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NR 2

IM. MARII GRZEGORZEWSKIEJ W ZAWIERCIU

Zespół Szkół Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2

osób online: 2

Polityka prywatności Kanały RSS Mapa serwisu

SYSTEM ALP VISUAL PLUS |

WYSYŁANIE I ODBIÓR POCZTY

ZARZĄDZANIE POCZTĄ

ZARZĄDZANIE SERWISEM

STATYSTYKI ODWIEDZIN

Poleć stronę
Wypełnij formularz polecający nasz serwis WWW
Formularz zapytaniowy
Wypełnij formularz kontaktowy